Powered By Blogger

keskiviikko 5. helmikuuta 2025

Taksit kuriin, vai Tyttötaksit mamuja pelkääville

Rakastan työtäni, enkä ole siirtymässä ison yhtiön alle. Tämä päätös estää liiketoimintani tekemisen luovalla tavalla, kertoo Iltalehdessä Helsingissä taksia ajava mustaihoinen taksinkuljettaja. Luovalla tavalla?

- Haluaako hän siis päivystää vain parhailla paikoilla ja parhaisiin aikoihin?
- Haluaako hän ajaa vain sen verran, että saa myös maksimaaliset asumistuet ja muut sosiaalituet?
- Eikö hän halua ajaa niitä lukemattomia Kela- kyytejä, joissa matkan hinta on tarkoin määrätty, eikä itse voi "säätää" mittarin lukemia?
- Haluaako hän nukkua päivät ja ajaa vain iltaisin ravintoloista lähteviä humalaisia naisia, joista jotkut maksavat kyydin "tiedätte kyllä miten"?

Muistaakseni ennen taksiluvan saaneilla ja sitä ammattia  harjoittavilla oli velvollisuus hoitaa tietyt päivystysvuorot ja sitä isot taksifirmat tekevät edelleenkin. Siitä käytettiin nyt jo hullulta kuulostavaa nimeä Asiakaspalvelu.

Afrikasta ja Lähi- idästä tulleiden ajamat taksit eivät saa enää hyvin asiakkaita, koska niin monet tytöt ja naiset on noilta alueilta tullut kuljettaja raiskannut. Lisäksi he ovat vetäneet aivan järjettömiä ylihintoja pienistäkin matkoista.

Ruotsissa tummahipiäiset maahanmuuttajat ovat tehneet taksialasta aivan kammottavan kaaoksen, mutta siellä asialle ei edes yritetä (ei voida) tehdä mitään.

Siellä on jo aivan vakiona yhä useammassa kaupungissa tyttötaksit, joissa on aina nainen kuljettajana. Ruotsissa asiakas ei ilmeisesti saa valita taksiaan ja Iltalehden haastattelemien mamu- kuskien mukaan se Suomen sallima valinnanvapaus on kauheeta rasismia.

Muutamia vuosia sitten Helsingin seudulla vuokrakuljettajia takseihin järjestäneestä yrityksestä paljastui 80 pimeää työtä tehnyttä kuljettajaa. 

Koko Suomen taksiala on siis läpimätä ja mustaakin mustempi. Onneksi sitä nyt kuitenkin korjataan ja vain tiettyjä asiakkaita "saalistavat" kermankuorija- kuljettajat menevät oikeisiin töihin tai sitten Kelan patjoille makaaman.


Ruotsissa tummahipiäiset mamu- taksinkuljettajat ovat jo niin rosvon ja raiskaajan maineessa, että tytöille ja naisille on jouduttu perustamaan omia vaaleanpunaisia taksejaan. Niissä on aina naiskuljettaja ja ne ottavat tietysti myös pariskuntia, mutta eivät "yksinäisiä" miehiä. "Monikulttuurisuus" on iskenyt Kansankotiin kuin Musta surma.

22 kommenttia:

  1. Niinpä tuo äblärahmän uhosi, että juu, mennään työkkäriin ja kelaan kun ei saada enää ajaa taksia! Ja mitähän"työtä" tuokin osaisi muka tehdä? No, ajaa taksia. Taitaisi vaan olla aika harvassa ne avoimet työpaikat noilla meriiteillä. Ainoa vaihtoehto on, että muuttaa kinkeripiiriä ja muuttaa reilusti eli sinne mistä on tullutkin. Isiensä maille!!
    Huru-ukko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne haluavat ajaa taksia vain silloin kun itseään huvittaa. Se nimenomaan mamu- kuljettajien rikollisuus asiakkaita kohtaan on jo sillä tasolla, että tarvitaan raju korjaus.

      "Hamas: Trumpin Gaza-suunnitelma rasistinen", uutisoi Hesari jo otsikossaan. Hamas murhasi tuhat juutalaista lasta, naista ja konaisia perheitä, mutta Hesari katsoo sen Trumpin tuomitsevan lausunnon julkaisemisen arvoiseksi! Kyllä on aikoihin eletty!

      Poista
  2. Ulla Appelsin kirjoittaa jälleen tiukkaa asiaa Ylen mielettömyydestä:

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011009877.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loistelias kirjoitus, kuten on ollut tavallisesti lupa odottaa Ullalta, joka edustaa Valtamediapuolueen (VMP) ammattimaisten naistoimittajien todella harvalukuista joukkoa parhaimmillaan.
      Ilahduttavaa oli myös, ettei ensimmäisten 50 kommentin joukossa ollut kuin kaksi yliopistotytön raivorääkäisyä, kaikki muut olivat järkevien ihmisten järkeviä kommentteja.

      Ehkä tässä on vielä vähän toivoa, että Trumpin USAssa aloittama wökellyksen purku-urakka rantautuisi seuraavien neljän vuoden aikana Suomeenkin.

      Poista
    2. Ihmiset ovat kyllästyneet pahimpiin hullutuksiin ja Neuvostoliiton kaitaiseen sensuuriin. Oliko peräti Hesarissa jo juttu, jossa epäiltiin tuulivoima- kiiman olevan Suomen historian suurin virhe.

      Niiden tieltä revitään tuhottomasti metsiä,rakenetaan valtavasti teitä ja kaikki eläimet ja linnut katoavat. Kuviosta puuttuu vain se halpa sähkö.

      Poista
  3. Verkkouutisissa yön timo itki, että on razzismia, kun ei saa enää harjoittaa vapaasti mielivaltaa stadin rautatieaseman taksipaikalla.

    Jep jep. Oisko kaksi kertaa kannattanut miettiä käytöstapoja, ennen kuin aloittaa perseilyn alueella? Tähän asti kysyn vaan.

    Joujou

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen vuosien varrela kertonutkin täällä, kuinka suomalaiset taksikuskit päivystävät huoltoasemilla, grillien pihoissa jne.
      Ei suomalaiset viitsi tapella kuin koirat mamujen kanssa muutaman kympin kyydistä.

      Suomalaisten esi- isät asuivat puussa, mutta mamulla voi vielä isoisäkin asua puussa. Tsoukki!

      Poista
  4. Ei kannattaisi kusta omiin muroihin, no edes pieni seuraus assan äbäläwäbälismille. Oma vikansa, tappelua, asiakkaiden kusetusta, epäsiistejä takseja, raiskauksia. Villit taksit pitäisi kieltää kokonaan. Vain ne jäisivät, joita voidaan valvoa ja lupa öähti, jos ei osaa sivistyneesti käyttäytyä. Uhkailuhan tuo yöntimolta on, nyyh nyyh, menen sitten Kelan luukulle. Hyi stana ruikuttaja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taksitarkastajia on varmasti vieläkin, mutta eivät ne uskalla omilla nimillään puuttua tiettyjen mamujen puutteisiin. Helpompi ottaa satasen tai parin lahjus ja juosta baariin juomaan lattea.

      Poista
  5. Tuo on kyllä hyvä, Mystinen; luovalla tavalla, eikös niitä luovia tapoja olla tässä vuosien saatossa nähty. Ja rasistikortti tietysti löyty povarista nopeemmin ku kana kusee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki menee luovalla tavalla tai sitten suoraa korinaa suoraan korisevasta kirjasta revittynä.

      Poista
  6. Sen verran noiden keharikuskien kanssa joskus joutunut vääntämään niin hinnasta kuin määränpäästäkin, että en enää koskaan mene niiden kyytiin. Olkoot vaikka maailman viimeinen taksi.
    Bernerin ämmä romutti Suomen taksijärjestelmän ihan kuten Sipilä oli tilannut.
    Hyvä kepu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä etsin myös aina suomalaisen taksin. Joskus yöllä saa soittamalla musulmaanin, mutta ei ne ole koskaan ylihintaa yrittäneet. Näkevät jo päältä, ettei kannata ja kysyvät vain osoitetta lievästi itkuisella äänellä.

      Poista
  7. Appelsiin Ulla kirjoittaa suunilleen aina asiaa. Minulla on kirjastossa tilauksessa hänen kirjansa: Kiehtova kamala venäjä. Ja on mulla toinenkin kirjatilaus, Markku Ruotsilan viime syksuýnä ilmestynyt kirja siitä trumpin amerikasta. Hän kertoo siinä, että miksi jenkit äänesti kuten äänesti ja soisin kaikkien suomalasiten poliitikkojen lukevan sen niin ehkä hieman ymmärrys lisääntyisi, että miksi. Hän sanoo monissa haastatteluissa, että euroopassa ei ymmärretä amerikkaa. No ei tietenkään kun täällä suhtaudutaan sen vasemmistolaisen narratiivin, jota levittää CNN (clinton news network) mukaan.
    Voihan rähmä:(
    Huru-ukko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä kirjoja varmasti. Kuten minäkin olen täällä kirjoitellut: ei amerikkalaisilla ole edes ilmaista opiskelua, ei ilmaista terveydenhoitoa, päiväkoteja, kouluruokaa, eikä mitään ilmaista.

      Ja lomiakin jenkeillä on keskimäärin viikko vuodessa, kun meillä parhaat julkisen sektorin punavihernaiset makaavat 2-3 kk vuodessa lomilla.

      Euroopassa on suurempi väestö kuin USA: ssa, mutta se bkt käytetään laiskana olemiseen. Sitten jenkkilän nuorten miesten pitäisi vielä tulla kuolemaan Euroopan laiskojen puolesta.

      Saksan Söltsi on hyvä esimerkki: Nyt Saksa vaatii Venjän kaasun tuonnin aloittamista uudelleen, mutta vain Saksa hyötyy siitä. Samaan aikaan tänään se saatanan Söltsi tuomitsee jyrkästi, kun Trump sanoo heidän tarvitsevan Ukarainan maametalleja!

      USA: n pitäisi vain maksaa koko Urainan sota ja tapattaa omia nuoria miehiään.

      Poista
    2. Ja sen söltsön mukaan ne amerikkalaiset nuoret mihet pitäis vielä kaiken muun hyväksi tapattaa saksaan tulleilla kehareilla. olis niin kuin win-win tilenne. Söltsö saisi puten putkikaasua kaasuttaakseen loputkin ei arjalaiset:))
      Huru-ukko

      Poista
    3. Onneksi Söltsö lentää pian vaaleissa tunkiolle.

      Poista
  8. Minulla asui joskus naapurissa suomalainen taksirenki, jolla ei siis ollut omaa autoa. Palkoista puhuessamme hän kerran näytti minulle kuukauden palkkakuitin.

    Hän ei ajanut "luovalla tavalla", vaan hänellä oli kuukaudessa 270 työtuntia, kun normaali on 165 tuntia. Hänelle oli maksettu vain hieman yli 2. 000 euroa.

    VastaaPoista
  9. https://pt-media.org/2025/02/03/matutaksit-veloittavat-liikaa-poliisi-nakee-jo-ongelmana/

    VastaaPoista
  10. Hyvä ettei Berner ehtinyt "vapauttaa" lentoliikennettä. Tulisi taivaalta romua niskaan päivittäin. Hän on hyvä esimerkki miten täysi tollokin voi pärjätä hyvin jos sattuu syntymään varakkaaseen hyvin verkostoituneeseen perheeseen. Näitä meillä riittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se Jäämeren rata oli vielä hullumpi. Sehän perustui siihen, että Kiina rupeaisi yllättäen kuljettamaan tavaraa Eurooppaan pohjoisnavan kautta.

      Ja vaikka olisi ruvennutkin, niin miksi ihmeessä melkein perillä rupeaisi purkamaan laivoja Suomen juniin ja sitten taas Helsingissä takaisin laivoihin.

      Poista
  11. Tästä nykyisestä taksijärjestelmästä saamme kiittää yksinomaan ex-ministeri Anne Berneriä, joka katosi ruotsalaispankin johtokuntaan ennen kuin ministeripesti oli edes ohi. Hyvänä apulaisena hääri pisniss-mies pääministeri Sipilä.

    VastaaPoista

Pommisuoja hyvä, mutta turvahuone lisäksi

Toissapäivänä ruotsalaisessa Aftonbladetissa oli etusivun juttu suomalaisista väestösuojista, kuten niitä on ihasteltu myös Puolassa ja muua...

Suosituimmat